lördag 2 mars 2013

Prioritera rätt!!!

Jag måste lära mig att börja prioritera rätt. Jag har insett de senaste dagarna att jag har nog haft helt fel prioritering den senaste tiden. MEN till mitt försvar måste jag ändå säga att det kom som en chock att Jim började jobba innan sportlovet. Efter att ha haft honom hemma i flera månader där jag haft koll, och styrt upp, men inte behövt aktivt ta ett ansvar. Han har skött läxläsning, kört barnen till aktiviteter och lagat mat och städat..nja kanske inte städat...men lagat mat och fixat och donat och jag har bara behövt bry mig om mitt och mig själv egentligen. Men så började han jobba. Och jag körde på som vanligt och någonstans så insåg jag att det fungerar inte. Barnen mår inte bra av det, jag mår inte bra av det och Jim mår nog inte bra av det. SÅ denna helgen insåg jag att jag måste välja bort något jag tycker om att göra, något som faktiskt tar massa tid för mig och omfukusera på mina barn. Så tyvärr måste jag med handen på mitt ledsna hjärta inse att jag hinner inte rida Jet. Jag får börja träna på morgonen, hur trött jag än är och jag får hålla mig till mina tider bättre på jobbet. Jag kanske ska gå ner i tid för att hinna?! Men samtidigt tänker jag att om jag jobbar mycket när jag väl jobbar, så kanske jag kan vara lite mer ledig?! Förstod ni logiken i det? Men jag måste hitta att prioriterings schema och få en god struktur på mitt liv nu. Jag tror inte att det kommer fungerar att köra på som jag gjort. Jag blir bara stressad och känner mig otillräcklig både hemma och på jobbet och jag inser ju att Jim faktiskt inte är hemma och sköter allt. Denna veckan har det varit jättejobbigt! Läxor blev inte gjorda, jag red inte Jet och jag red inte mina vanliga lektioner....Så om jag bara fokuserar på det jag verkligen vill göra så kanske det blir bra. Så omprioritering från och med nästa vecka. OCH det jag märker är att jag äter mer ner jag är stressad. Så nu har jag hetsätit hela veckan. OCH HUR BRA BLIR DET???? Inte alls!!!!! Så nu blir det tidiga träningspass på morgonen och det blir bara ridning på mina lektioner! Och fotograferingen ska jag faktiskt försöka att prioritera mer!! Eller så kanske jag ska lägga ner det ?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar