söndag 24 mars 2013


Ja, jag vet inte riktigt vart jag ska börja...men just nu går min ridning helt åt skogen. Jag vet inte vad jag gör för fel. Jag har ju berättat tidigare att jag tyckte att hoppningen gick bra, men att dressyren inte gick alls bra. Nu går varken dressyren eller hoppningen bra. Jag vet inte vad jag gör för fel. Men sen så tror jag också att det är en del hjärnspöken som sitter i mitt lilla huvud. Jag tror att jag har kommit till en gräns nu som gör att det blir svårare för mig och då kommer också min rädsla?! Eller...jag vet inte riktigt. Men det känns helt enkelt inte bra. Jag hade anmält mig till dressyrtävlingen på påskdagen, men avanmält mig nu. Dels för att vi är bortbjudna, men även för att jag vet vad som kommer hända och jag vet hur jag kommer att känna och vilken stress jag kommer ha inombords och det kommer inte blir bra helt enkelt. Jag vet inte hur jag ska göra för att det ska bli bra? Jag ska nog läsa om mental träning för att jag ska komma över mina hinder och mina hjärnspöken som sitter där längst bak och bara gnager och pikar och säger hur farligt allt är. Men jag tänkte att jag kör på nu hela våren och blir det inte bättre, då vet jag inte vad jag ska göra. Kanske sluta? Eller rida mer? Men imorgon är det ridning i alla fall och det kan ju inte gå sämre än det gått alla andra gånger den senaste tiden? Jag har ju i alla fall suttit kvar på hästen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar