fredag 8 mars 2013

Känsla....

Idag när jag red hade jag en känsla som jag inte har haft på flera gånger, kanske faktiskt inte sedan jag red Shotten för några månader sedan. Jag har aldrig haft den här känslan sedan jag började rida Figaro, men idag hade jag den. En känsla av osäkerhet och rädsla. En känsla som inte var bra och det innebar också att min ridning blev spänd och kanske inte jättebra. Eller jag vet inte...Jag blev väldigt besvken på mig själv idag. Jag har känt en positiv och en skön känsla tidigare då jag ridit och då jag hoppat. Men idag kändes det ungefär som när jag red Shotten för något år sedan och då jag bara ramlade av. Och det var inte någon rolig känsla. Jag var hela tiden rädd att något skulle hända när jag red idag, jag var rädd att Figaro skulle bli rädd för att någon kom vid ingången, då manege dörren var helt öppen, eller att Figaro skulle bli rädd för något annat. Jag var rädd för studsen vi hoppade, jag tyckte det färglada hindret var läskigt...jag tror nog att det mesta var jobbigt idag. Jag vet inte vart den här känsla kom från, för jag har inte haft den innan. Men vi får hoppas att den känslan försvinner, för om den inte gör det kommer min hoppning sluta här och nu och jag vet inte riktigt om jag vill det. Så nu måste jag fokusera om och försöka hitta den där positiva känslan jag har haft innan när jag hoppat. För den här känslan som jag hade idag, den känslan som jag hade hela tiden när jag red för något år sedan, rädsla, är inte någon rolig känslan, när man rider och absolut inte när jag hoppar. Men den kanske försvinner, eller så gör den inte det och då får jag väl sluta hoppa och bara inse att hoppning inte är min grej.

Myran


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar