fredag 10 januari 2014

Gäsp!!

Egentligen är jag alldelles för trött för att skriva ett inlägg nu, men kände att jag vill få ut lite tankar och funderingar jag har. Framför allt vill jag berätta om min värdelösa ridning igår. Eftersom jag lovat mig själv att rida oavsett väder och vind, nästan i alla fall, när jag ändå är uppe i stallet. Sagt och gjort. Jag åkte upp till stallet i regnet och begav mig till manegen. 

Jet var pigg och det märktes direkt när vi kom in i manegen. Hon konstrade och höll på hela tiden. Hon blev rädd för ett hörn och jag hade jätteproblem med att få allting att fungera. Vi red bara 30 minuter i manegen och ca 5 minuter gick väl bra kändes det som. Jag bara flackade runt i manegen utan någon riktig plan. Det var väl fel nr 1. Fel nr 2 jag gjorde igår var att jag faktiskt lät henne hålla på. Jag arbetade inte igenom henne riktigt i något av de momenten jag gjorde. Jag började med övergångar i ca 2 minuter. Sen gjorde jag en annan övning och sen galopperade jag lite och sen gjorde jag något annat. Helt fel!!!! Så får det bara inte gå till på min ridning. Så på söndag ska jag FOKUSERA!!!!! Jag ska vara i manegen 40 minuter och jag ska göra två olika övningar max! För hur ska jag komma någonstans med min ridning om jag bara håller på och inte gör något vettigt????


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar