måndag 6 januari 2014

Loppisfolk....

Jag är medlem på några loppis sidor på FB och tycker att det är lite kul att både studera folket som är inne på dessa sidor och läsa deras kommentarer. Vissa sidor är mer seriösa än andra och vissa är det bara folk som vill få sin åsikt sagd och som lägger sig i det ena och det andra. Men jag har faktiskt inte sålt så jättemycket men insåg häromdagen att jag kan inte spara allt så jag började sälja lite på en sida. Jag försökte att sälja Felicias gamla klädet och eftersom hon har alldelles för mycket kläder så är många av hennes kläder inte använda jättemycket. Det intressanta är att jag kan skriva ut ett pris och där jag även skriver om frakt ingår eller inte. Folk försöker pruta och slippa betala frakt. Men kläderna har hängt eller legat i en påse ett tag så jag kan lika gärna ha dem kvar än att sälja dem för ett underpris. Visst jag kanske tar ett högt pris enligt några men då behöver dom inte köpa eller kommentera för det är ju så att vill man verkligen ha varan så är det bara att betala. För varans värde är ju vad köparen är beredd att betala. Och jag har verkligen inte lust att skänka bort barnens kläder bara för att någon inte vill betala. Tänker jag konstigt???? För ibland känns det som om bara för att det är en loppis eller köp och sälj på FB så ska det vara gratis eller nästan gratis i allafall????  Nåja det är egentligen inte värt att bry sig om men jag kan bli lite irriterad. För om jag sätter ut ett pris och begär att köparen står för frakten så får jag ju ett pris. Men säger köparen att dom betalar mitt pris men att jag ska stå för frakten så får jag ju inte mitt pris. I då fall hade jag väl sagt att frakt ingår eller ett lägre pris????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar