lördag 11 januari 2014

Jag har tidigare skrivit om mina mål för 2014 men jag har inte skrivit om mina mål i min ridning. Jag har efter en otroligt inspirerande morgon funderat på mina mål, både långsiktigt och kortsiktigt. Eftersom Jet inte är min häst men det är jag som rider den så tänkte jag att jag ska just nu ha ett långsiktigt mål, och det sträcker sig fram till sommaren 2014.

Det långsiktiga målet är att tävla oavsett om det är klubbtävling eller pay and ride/jump så ska jag vara anmäld och delta på två dressyrtävlingarna och jag ska i alla fall få minst 60%

Det kortsiktiga målet för denna månaden är att jag ska träna två gånger i veckan minst i manegen självständigt eller för tränare och rida Jet minst fyra gånger i veckan. 

Väldigt konkreta och inte speciellt svåra mål men jag tror att jag får ha det så nu och att jag planerar min ridning varje gång så noga det går och att det inte bara blir.

Så imorgon är det ridning och då är det manegen/paddocken som gäller beroende på väder och vind. 

Vad ska jag göra???? Jag ska öva mycket på min galopp och avslutningarna från galopp till trav och sen givetvis från trav till skritt. Men efter att vi galopperat så fungerar inte mycket för oss så det ska jag traggla imorgon :) tänka lite på dressyrprogtammen och om det verkar funka bra imorgon göra galoppmomenten ur programmen. Vad tycker ni om det???

                  Fina Trym 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar