söndag 29 juni 2014

Äntligen...

Nu är jag äntligen klar med redigeringen och genomgången av den fotografering jag gjorde för evigheter sen. Men tyvärr har jag haft fullt upp med annat....Nåja, helgen har varit fullt upp i alla fall. Kusinen har varit här och hälsat på och tanken är att han ska vara här hela veckan, men nu är han jätteledsen och vill hem. Dock blir det lite svårt eftersom han bor i Karlskrona....Jag har ju verkligen inte lust att åka fram och tillbaka för att lämna honom i Karlskrona för att han inte vill vara här utan har hemlängtan. Samtidigt kan jag förstå honom och jag kan faktiskt relatera till den hemska känsla som han antagligen har.

Jag minns första gången jag skulle sova själv i min allra första egna lägenhet som bara jag bodde i. Det var när jag skulle börja plugga i Trollhättan. Så hemskt. Det var massa konstiga ljud, andra lukter och jag låg och inbillade mig massa konstiga saker. Det var jättehemskt och jag led. Men efter ett tag var det inte så farligt, det blev lättare och lättare att sova i den lägenheten. Men tyvärr blev det samma sak när jag flyttade till en korridor eller när jag flyttade till en annan lägenhet. Så jag förstår kusinen men tyvärr får han lida sig igenom denna kvällen och troligen en hel vecka hos oss om vi inte kommer på något smart sätt att han ska få komma hem.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar