måndag 2 juni 2014

Beslut....

Nu har jag fattat ett beslut att jag ska ta en paus från min ridning. Jag hinner inte och just nu tycker jag inte att det är jättekul heller. Jet som jag rider och har ridit i snart två år ska säljas och det kan jag förstå, men någonstans gick liksom luften ur mig. Så nu måste jag bara säga detta till ägaren, får göra det imorgon.

Egentligen är det en kombination av att de ska sälja henne och att hon faktiskt har börjat hitta på dumheter. Dom senaste gångerna jag har ridit har det inte gått alls. Hon har fått för sig att bara vända hem och allra sista gången lyfte hon lätt flera gånger. Jag kände hur hennes framben lyfte och eftersom jag red ut själv kändes det inte ok. Jag vet inte varför hon har börjat med dom här dumheterna men det känns inte bra i allfall. Hon dansade runt på stället och ner i ett dike så jag satt faktiskt av och ledde henne en bit för att sen sitta upp igen och försöka få henne framåt, men det gick inte. Samma visa igen och hur jag än gjorde så hopppade hon åt sidan och vände och ville bara hem. Hon lyfte vid flera tillfällen med framhovarna och detta har aldrig hänt innan och jag vet verkligen inte vad jag ska göra, för hon har aldrig gjort detta innan.

Så detta tillsammans med att jag just nu har alldelles för mycket att göra och att lusten lite har gått ur mig när det gäller ridningen så ska jag ta en paus. Känns både tråkigt och samtidigt som ett rätt bra beslut. Det tråkiga är att jag verkligen gillar Jet och jag har lärt mig grymt mycket och hon har gjort så att jag vågar massor. Det som känns bra med beslutet är att jag inte behöver känna ett dåligt samvete över att jag inte åker upp, vilket jag har gjort flera gånger. Nu hoppas jag bara att ägarna förstår mitt beslut. Så det är med sorg som jag nu har fattat ett beslut... Men som sagt jag ska sova på det och se om jag fortfarande har samma beslut imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar