fredag 13 juni 2014

Nu är det sommar nu är det sol....

Nu har barnen äntligen fått ett härligt sommarlov. Eric hade avslutning igår och Felicia idag. Erics avslutning var en traditionell fin avslutning i kyrkan och en präst som stod och pratade. Felicia där emot hade en avslutning i Parkhallen, en lokal kan man säga. Men på något sätt så blev båda avslutningarna fina. När jag satt på avslutningarna så kunde jag inte låta bli att tänka på alla dessa barn som har en oro i magen över hur deras sommarlov ska bli. Jag vet, jag kanske är lite "skada" men tänk alla dessa barn som har skolan som den tryggaste platsen och nu försvinner tryggheten i 10 veckor. En lärare höll ett avslutningstal idag om hur skönt eleverna kommer tycka det är att slippa skolan och hur skönt att inte behöva träffa lärarna varje dag. Och visst är det så att de allra flesta tycker det ska bli skönt med ett sommarlov men inte alla. Så när jag sitter vid stranden och myser med mina barn eller hittar på andra saker med dem och de får ett sommarlov med härliga dagar så finns det ändå barn som inte har det speciellt bra alls.... Så vi kanske faktiskt ska skänka dem en liten tanke nu i sommar när vi känner ångest övar att vi skällde på våra egna barn för det tjatade om glass, eller då v inte orkar hitta på något utan bara vill vara hemma. För det är faktiskt så att även om mina barn får göra olika saker så har jag dåligt samvete över att vi inte hittar på tillräckligt med saker utan "bara" är hemma.....

Nåja n vill jag önska alla där ut en riktigt trevlig sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar