onsdag 24 april 2019

En dålig mamma 😢



Idag fick jag mig verkligen en tankeställare. Jag hade ett bra och givande samtal med mina barn, där jag som mamma fick mig en tankeställare. En tankeställare som också fick mig att känna mig som en dålig mamma. En mamma som inte uppskattar deras egenskaper, deras ambitioner och deras vilja. Ja, s tyckte dom. Dom tyckte jag ställde alldeles för höga krav på det dom gör. Och jag vet att det är så. Jag vet att jag med stor sannolikhet upplevts som en missnöjd mamma och en mamma som aldrig varit nöjd med deras prestationer i varken skolan eller deras aktiviteter. Men så är det inte. Jag vill bara att de gör sitt bästa. Sen vet jag att jag har höga förväntningar på mig själv och det kanske avspeglar sig på vad jag tycker att min omgivning ska prestera. Så nu ska jag försöka bli en bättre mamma som inte sätter för höga krav på dem. För jag vill ju vara den där mamman som de kan prata med, som de tyr sig till när något händer och som de kan lita på. Så nu är det bättring och förändring!

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar