måndag 15 april 2019

Herregud vad tiden går snabbt när man har roligt 😉



Just nu är jag i en liten svacka när det gäller mycket, kanske en vår depression? Jag vet inte men just nu känns det som om luften lite gått ur mig. Kanske lite för att mitt mål var att komma ut på en lite dressyrtävling inte blev av, jag kommer inte springa Göteborgsvarvet och jag känner rent av ingen motivation till olika saker. 

Men idag funderade jag lite och jag inser att jag nog måste sätta upp tydliga del mål och jag måste nog också se till att genomföra mina delmål för att jag ska komma till mitt mål. Jag ska strunta i vad folk runt omkring mig säger, jag ska lita på min kunskap och det jag faktiskt känner och tycker är bra. För jag tror att jag på senare tid faktiskt tvekat lite och förlitat mig på andra mer än vad som är bra. Jag tror faktiskt att jag måste ta kontroll över mitt liv igen oavsett om det är ridningen, träningen eller något annat för just nu känner jag inte att jag jar någon kontroll alls. Och det känns inte bra. Jag tror jag lyssnar för mycket på andra och deras tyckande och tänkande och sen blir jag helt förvirrad. Jag förstår inte hur det kunde bli så för i vintras var det inte så 🤔

Men nu är det bara att ta tag i mitt liv och ta kontrollen och få en nystart där jag har kontrollen och där jag bestämmer och styr över mitt liv! Så nya friska tag och nya mål och delmål som ska uppfyllas oavsett vad andra tycker och tänker för det är mitt liv och det jag vill göra som räknad. Blir delmålet kaos eller inte blir som jag vill, ja då är det bara att ta nya tag och se framåt. För någongång måste jag ut och testa mina vingar för att jag någon gång ska lyckas!

Så here  we go again 😂

kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar