fredag 19 april 2019

Motivationen kanske är tillbaka 🤔



Ibland ångrar jag att jag inte kan säga nej även om det i slutändan blir jättebra. Jag sa av någon konstig anledning att jag skulle vara med på träningen som var idag. Jag kände inte alls för det och var inte alls peppad eller upplagd för det då jag den senaste tiden tyckt att min träning inte alls gått så bra och jag tyckt att jag stått stilla med Cillahästens utveckling och att vi till och med gått tillbaka och var tillbaka på ruta ett. Så ni kan ju bara gissa hur upplagd jag var för denna träning. Det kändes mer som om jag skulle slänga mina pengar lite i sjön. 

Men jag tänkte att jag åker på träningen, tränar och åker hem igen. Inte så mycket mer med det. Träningen var ju trots allt i stallet och jag hade köpt ett par fina lindor som Cillahästen skulle ha. Så snygga och matchade skulle vi i allafall vara hade jag tänkt. 

Även om jag tycker det är jobbigt att träna för Cricco då jag är lite rädd för henne så hade jag tid på mig. Jag såg till att inte få tidsnöd utan jag kunde ta det lugnt och det var skönt. 

Första passet arbetade vi mycket med att hitta en bra balans och att Cillahästen lyssnade och ja, jag minns faktiskt inte. Pass två arbetade vi med rakriktning i balans och det var riktigt svårt. Jag har nog tyckt att vi inte varit så dåliga med rakriktning men efter idag insåg jag att vi var väldigt dåliga på det 😂För idag när vi arbetade med det så hade jag känslan av att balansera en bricka med dricka på som jag inte fick spilla. Så koncentrerad och fokuserad och så svårt som det var samtidigt som det var extremt kul så insåg jag att vi är dåliga på det. MEN det roliga var trots allt att jag trots min negativa känsla och min känsla av att inte kommit någonstans så fick jag beröm av Cricco och av Anna-Carin och Therese över hur avslappnad Cillahästen var i träningen. Cricco tyckte också att det hade hänt massor sen jag red för henne sist, vilket var i november 2018. Och det var kul. För all slit och allting jag gjort med hjälp av Anna-Carin och Therese och Tina L så har vi kommit framåt. Så nu ska vi fortsätta med detta arbetet och även om jag inte känner att vi kommer framåt så har vi gjort det. Så jag får fortsätta arbeta med Cillahästen och oavsett vad jag känner eller tycker så går vi framåt och vi gör bra saker. Så nu ska jag hitta tillbaka till den känslan där jag tycker det är skoj och där jag känner att varje träning var toppen bra! Hur jag ska komma dit vet jag inte men dit ska jag igen!

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar