tisdag 4 februari 2014

BESLUT!!!

Känns som jag har skrivit detta flera tusen gånger innan, men nu har jag, för att jag ska må bättre än vad jag har gjort den senaste tiden tagit några beslut om MITT LIV!

Jag ska ta kontrollen och göra det jag vill och inte vad alla andra tycker att jag ska göra. Jag ska försöka att vara mer öppen mot min omgivning och faktiskt säga vad jag VILL säga och inte bara vara SNÄLL. Jag tror att jag kommer att må bättre och jag tror att jag kanske inte kommer komma ner i dom "djupa" funderingarna och den känslokalla attityd som jag faktiskt har ibland. Men det är inte lätt. Jag är inte den personen som släpper in vem som helst inpå mitt liv. Jag är inte intresserad av att alla i min omgivning ska veta vad jag känner eller hur jag mår. Så varför inte lägga på ett leende och bara gå vidare. Ha en fasad?

Men tyvärr blir det inte bra för mig. Jag har under en lite längre period tyckt att mycket har varit jobbigt, jag har tryckt ner mina innersta känslor någonstans långt in och nu när det händer saker runt omkring mig så bubblar dom upp och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dom. Kanske fortsätta att bara köra på? Kanske försöka prata med någon om dom? Eller bara låta dom vara där och må dåligt i min ensamhet????

2 kommentarer:

  1. När får jag komma in i ditt liv då? Jag är ju en rätt gammal kompis nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är jag nog bättre på att lyssna på andras problem än att dela med mig av mina...

      Radera