söndag 2 februari 2014

När jag kom upp till stallet idag så var Jet lite orolig i hagen. En stolpe låg ner, men hon var kvar i hagen, men inte Trym. Först trodde jag att Trym hade rymt från hagen men när jag kom in i stallet så var hans borstar framme och Erika hade sagt att hon skulle iväg ut en sväng med honom. Men Jet tyckte inte om det. Hon gnäggade och ville inte alls vara själv i stallet. Det roligaset är att när jag tar in henne från hagen och Trym är kvar så är det inte några problem alls. Då är hon lugn. Eftersom hon hade fått ett sår igår på benet så bestämde jag mig för att bara gå ut en sväng med henne. Hon haltade inte eller verkade ha ont. Dock var hon lite svullen nedanför såret men inget som märkets när jag gick med henne.

Så imorgon blir det en liten tur ut så att hon får röra på sig. Tyvärr började det töa idag vilket kommer innebär att det kommer rasa från manegetaket, så jag vet inte riktigt om jag vågar eller har lust att rida i manegen imorgon.....Kanske ska vänta tills det säkert är borta. Vet ju inte riktigt hur hon reagerar när det rasar. Så det är bättre att ta det säkra före det osäkra =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar