lördag 1 februari 2014

Träning....

Idag red jag Jet, vilket jag inte har gjort ordentligt på flera veckor känns det som. Eftersom det är snö ute och marken är frusen så bestämde jag mig för att faktiskt rida i en av hagarna som dom brukar gå i men som dom inte har gått i på länge. Eftersom det är lite ojämn mark så tänkte jag att jag arbetar mycket lösgörande i skritt och bara lite trav. Skritten gick så bra. Hon lyssnade och arbetade på. Eftersom hon hade fått arbeta rätt länge i skritt bestämde jag mig för att trava lite. Dels så hade hon fått känna efter vart det var lite gropar och hon hade även blivit lite varm i kroppen. Vi red i en åtta och hon fick trava på lite. Även där lyssnade hon faktiskt rätt bra och var väldigt avslappnad.

Det kändes så skönt att rida henne och få arbeta igenom henne så gått det gick i en snötäckt hage. Men hon frustade och tyckte det var roligt. Så jag förstår inte varför jag inte gör det fler gånger. Men nu är det en årstid jag tycker är SÅ TRÅKIG och jag lider verkligen när jag är i stallet för jag fryser hela tiden. Men nu är det så i Sverige att det finns tråkiga årstider och det finns roliga årstider. Så det är bara att bita ihop och försöka göra det bästa av situationen.
Men mina tankar är att jag ska rida på helgerna, alltså träna i någon form, inte bara rida ut. Och på veckorna dom två dagarna jag är uppe ska jag antingen rida ut en kort runda eller så ska jag longera henne en liten stund. Inte så mycket arbete för henne på veckorna. Så håller jag bara i gång henne och jag följer min plan, så kanske jag kan vara med på en dressyr tävling på Tokarp i mars....Det är i alla fall mitt mål =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar