lördag 1 februari 2014

Otur....

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men oturen tycks förfölja oss. När jag släppte ut Jet i hagen blev Trym av någon anledning arg på Jet och dom började bråka. Både Jet och Trym både sparkade och bet mot varandra, tyvärr lyckades Trym få in en spark på hennes ben. Först haltade hon lite, men sen verkade det gå över. Jag stod och tittade en stund på henne och funderade om jag skulle ta in henne eller inte. Men sen såg jag att det blödde från någon av hästarna. Tror ni inte att oturshästen hade fått en spark på benet och hon lyckades få ett rejält sår på bakbenet. Så det var bara att ta in båda hästarna gå igenom dem och försöka plåstra om Jet som var den som blödde.

Nu håller vi tummarna att det inte blev mer än ett sår som läker utan problem och att hon inte blir svullen eller haltar. För nu har jag ju hittat lusten och har en plan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar