torsdag 20 februari 2014

Dressyr....

Gissa om jag är sugen på att rida dressyr nu. Både att träna och tävla. Jag hade ju tänkt att jag kanske skulle ta och komma iväg till Tokarp på deras tävling redan den 22 mars (tror jag att det var) men eftersom Jet har varit skadad och hon går vissa steg fortfarande lite orent, så blir det ju inte någon direkt träning. Jag tänkte att jag skulle försöka att gå upp till ridhuset i helgen för vissa steg idag tror jag att hon bara gick orent eller halkade för att hon fick styltor.

Tanken är att jag skulle longera henne för att se om hon verkligen går orent och kanske träna lite. Är så sugen på att få igång henne riktigt. Tyvärr har det ju varit så att när det har gått bra en träning så skadar hon sig i hagen eller något annat händer så att hon inte kan tränas. Nu håller jag tummarna att hon inte går orent och att vi kanske kan komma igång. I värsta fall får jag väl försöka att vara med på hopptävling på Tokarp i april och sen hitta någon dressyrtävling lite längre fram. För den 22 mars som jag tror det är fungerar inte alls. Det är inte många dagar kvar egentligen och jag hinner definitivt inte öva något till det. Så lite ledsen är jag allt över det, men det kommer fler tävlingar jag kan åka på till våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar