fredag 4 maj 2018

Idag var vi i toppform



Idag var det lite stallträning. Efter gårdagens misslyckade pass, enligt mig, så hade jag inte allt för höga förväntningar på Cillahästen eller på mig själv faktiskt. Jag tänkte nog att det kan inte bli sämre än igår ;) Cillahästen var lite ofokuserad i början av passet och gnäggade och saknade sina kompisar. När hon blir sån så blir jag lite stressad i kroppen och andats kanske inte som jag ska ;) MEN det som var skönt när Cillahästen blev sån idag var att jag hade både Anna-Carin och Therese där som fick mig att fokusera på annat än att Cillahästen var ofokuserad och gnäggade. Det roliga är att jag faktiskt har i bakhuvudet när Cillahästen gnäggar är något min gamla stallkompis och tränare sa och det var ”hästen kan gå fint fast den gnäggar” och det är ju faktiskt sant. 

Det som var bra med träningen idag var, förutom alla tips, att vi fick fokusera på vägar. Hela tiden ha en tanke med vägarna och vad jag gör. Inte bara låta saker och ting ”bli” så att säga.

Cillahästen var otroligt avslappnad och fin och rörde sig på ett otroligt fint sätt. Vilket jag faktiskt tror är på grund av akupunkturen som Anna-Carin sätter på henne. Även om jag är skeptisk eller var skeptisk så ser jag ju vilken effekt det har så jag är såååå nöjd :)

Så det var bra att jag var med på stallträningen idag även om det kändes tungt innan jag började. Så glad över att vi har dessa träningar :)

Kram och puss från mig  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar