måndag 7 maj 2018

Medryttarens vara eller också vara

Jag har nu skaffat mig en liten medryttare efter mycket om och men. Jag har haft medryttare innan till min lilla Lasse jag hade i lite mindre än ett år innan han fick vandra vidare. Jag varvade nöjd och icke nöjd med min medryttare. Hade en som ville bestämma ALLT hela tiden och det funkade inte riktigt. Sen hade jag någon som funkade hur bra som helst. Fast eftersom jag har ett stort kontrollbehov så hade jag lite svårt att släppa det helt. Eftersom jag både har goda och mindre goda erfarenheter av en medryttare och Lasse trots allt var en ”lätt” häst så har jag velat fram och tillbaka med det här med medryttare. Förra året kände jag väl att jag behövde en för jag jobbade sååå otroligt mycket men hittade ingen jag tyckte om, eller som passade mina ”krav”. Så jag lät det vara. Jag tänkte väl att det löser sig. Även om jag vill så otroligt mycket med Cillahästen så fick väl allt jag ville med henne komma längre fram, när jag var mogen. Och så dök en person upp, och provred, flera gånger, och nu har jag släppt lite på det. 

I helgen hade hon Cillahästen alldeles själv. Lite stressad var jag allt över det och tyckte nog idag att hon kanske inte hade mockat som jag brukar göra, eller lagt bootsen som jag brukar ;) men det är väldigt små skitgrejer i det stora hela. För det jag var mest orolig över var att Cillahästen skulle köra över henne och köra sitt race i stallet, i hagen och på ridbanan och att jag idag skulle få en stökig häst. MEN Cillahästen var hur lugn som helst. Lyssnade på mig och var precis som vanligt. Så skönt! Jag tror helt klart att jag hittat en medryttare som Cillahästen tycker om och som passar ihop med henne. Jag får bara bita ihop när det gäller mockningen och andra små saker, för huvudsaken är att det funkar bra med Cillahästen :) Flr handen på hjärtat så kommer ingen kunna mocka så bra som mig eller lägga bootsen på rätt ställe ;) Nä skämt å sido. Det är mitt kontrollbehov som styr de sakerna och det är bara att släppa och skärpa sig och njuta av lite ”ledig” tid där jag kan fokusera på annat :) Cillahästen är med stor säkerhet i goda händer :) Så jag är nöjd över att jag väntade och faktiskt inte tog ”första bästa”

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar