måndag 14 maj 2018

Nöjd!



Vet ni vad jag har kommit fram till? Jag har kommit fram till att jag är väldigt NÖJD! med mitt liv! Egentligen har jag nog varit det ett bra tag nu men det är först nu jag egentligen har reflekterat över det. Jag är nöjd med min lilla familj, med min häst, med mitt liv rent allmänt. Förr var jag gärna inne och kollade på Hemnet och drömde mig bort om nytt bättre boende. Jag kollade på hästar och spanade på allt möjligt, bara för att det skulle hända något nytt. Men här om dagen slog det mig. Jag har inte kollat på Hemnet på evigheter, inte kollat på nya ”bättre” hästar eller snokat runt bland vänner på FB för att se vad dom gör som är bättre än mig. Jag tror att efter min kris i samband med att jag fyllde 40 år så gjorde jag något åt mitt liv. Visst jag strövar fortfarande efter att gå ner ett antal kilon, att komma i kläder som är en storlek mindre. Men jag känner inte någon hets över det. Jag kollar väldigt sällan eller nästan aldrig på plastbanken efter nytt jobb. Jag är nöjd med mitt liv och med min tillvaro just nu och det känns skönt. Skönt att inte leta efter något bättre hela tiden. Inte leta efter något som jag inte har. Visst så vill jag bli bättre och har en strävan att utveckla mig själv och Cillahästen men jag tänker väldigt sälla ”jag borde ha en annan häst” för jag är nöjd och jag är nöjd över den utveckling vi har gjort tillsammans och som vi kommer fortsätta med :)

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar