onsdag 9 maj 2018

Översocial



Idag har jag verkligen varit översocial. Men det var faktiskt riktigt trevligt. Det roliga med det hela var att jag verkligen befann mig i tre olika sociala sammanhang där man pratade om tre precis olika saker. 

Första social sammanhanget jag var i var i stallet, lite stallträning med Cillahästen och jag var såååå nöjd! Jag blir så glad över när jag märker skillnaden och jag förstår när Anna-Carin och Therese säger något ;) det jag är mest fascinerad över är att det jag lärt mig på ridskola inte alls stämmer överens med det Anna-Carin och Therese säger och med deras ”sätt” så är det med sååå enormt lite hjälper som man kan få sån stor inverkan på ett så stort djur och idag kände jag verkligen hur dessa små hjälper gjorde Cillahästen lugn och arbetade på bra. Riktigt skoj :) så nöjd med den hjälpen jag får :)

Sen så var det fikatajm med en ”gammal” vän och granne. Vi har känt varandra i lite mer än tolv år och umgåtts mycket till och från. En vän som är i precis samma fas i livet som mig, barn som är precis lika gamla, jobb och ungefär samma ”bekymmer” i livet. Det är riktigt skoj att prata med henne och det blir väldigt ”personligt” och det kan jag tycka känns skönt, att man pratar med någon som känner en. Efter den daten så träffade jag några gamla kollegor. Det var också riktigt roligt men det blir mycket jobbprat och kanske inte så mycket personligt utan mer allmänt prat. Men så är det ju. Olika ”personligheter” i olika sociala sammanhang. 

Så nu behöver jag inte vara social på flera år framöver ;)

Kram och puss från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar