torsdag 31 maj 2018

Förvirrad



Just nu känns det som ju mer jag rider och ju mer jag tränar desstu mer förvirrad blir jag. Idag hade vi lite sitsträning och mycket fokus på att jag skulle sitta rakt över Cillahästen och vara rak och bära min egna balans. Att inte ha balansen i tyglarna. En otroligt lärorik träning men ack vad det snurrade i huvudet sen ;) mycket att tänka på och mycket att lära om känns det som. 

Jag har haft sitsträning förut och att hitta min egna balans men inte alls på detta viset utan mer att jag blivit longerad och hitta balansen på så sätt. Nu handlade det om att hitta min balans och min bålstabilitet. Ja, mycket nya saker och mycket viktiga och lärorika saker men man känner sig lite som en nybörjare ;) men det är väl bara att träna och träna och åter träna för att hitta sin balans och för att bli en bättre ryttare. Alltid lika lärorikt att träna för man får nya saker att tänka på och nya saker att förvalta och ta med sig till nästa gång :)

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar