fredag 11 maj 2018

Mål....



Igår lasttränade vi Cillahästen och det gick bra. Visst krånglade hon lite i början men sen gick hon på ut a problem och jag kunde backa ut henne och gå in med henne utan några som helst problem. Frågan är ju bara kommer hon att gå på utan problem när min tränare inte är med? Egentligen borde jag lasta henne typ imorgon bara för att testa och fortsätta arbeta med det vi gjorde igår. Samtidigt behöver jag arbets med så mycket annat i helgen med henne. Men kanske ska testa att lasta Cillahästen, åka iväg runt byn och lasta ur henne, och sen lasta henne igen för att sen lasta ur henne? Eller? Jag vet inte. 

Nu ska vi inte åka iväg med henne förrän om två veckor och frågan är ju om det som vi arbetade med sitter i utan att jag gör detta själv? Får helt klart fundera lite.

Samtidigt måste jag få lastningen att fungera för att jag ska kunna nå mina små mål jag har för detta året samtidigt som jag måste rida och öva och arbeta med allting samtidigt känns det som. Jag har så mycket saker jag vill göra och massa saker som jag borde göra och ändå får jag inte ihop det. 

Jag vet att jag skrivit om att jag skaffat en medryttare och det känns bra samtidigt som jag känner att jag inte hinner med allt jag vill med Cillahästen om en medryttare också ska rida henne, så jag står i ett dilemma. Samtidigt så är jag ju nöjd över min medryttare. Så jag får väl ta ett steg i taget och inte planera hundra saker samtidigt och vilja för mycket saker utan bara ta det lugnt och försöka ta en sak i taget. Lättare sagt än gjort ;) då jag älskar att ha hundra saker för mig ;)

Men målet nu är att kunna lasta henne själv, kunna åka iväg och kunna lasta henne på främmande platser utan problem. Så det är väl bara att öva och öva och öva. Ska kanske göra det imorgon trots allt??? 

Kram och puss från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar