lördag 28 juli 2018

Bad, bad och åter bad



Idag hittade vi äntligen till den gamla fabriken som låg vid en lagun, ett kalkstensbrott där man kunde bada. Det häftiga med denna lagunen/kalkstensbrottet var att man kunde simma in genom en öppning i fabriken och sen kunde man klättra upp till de olika våningarna. Inte lätt men jag tror det gick. Det var en sån häftig miljö inne i fabriken även om det mesta var rasta. När jag tittade upp där tänkte jag ”vilka häftiga kort man skulle kunna ta där inne”. 

Barnen klättrade upp och hoppade från första våningen och sen fortsatte de klättra, fast på utsidan av fabriken och gick sen ner för en brandstege in på tredje våningen. Dom tittade ut men hoppade aldrig. Det var flera som hoppade från taket när vi var där men där gick gränsen för barnen, sån tur var. 

Det var lite spännande att simma in i fabriken och titta sig om kring. Det fanns flera ingångar eller små tunnlar man säkert kunde simma in i men det var lite som att simma under en brygga och genom bryggans luftgångar. Så det kändes inte så lockande faktiskt. Men jag tycker definitivt att man ska testa att simma där om man är på Gotland. 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar