tisdag 10 juli 2018

Träning

Idag tränade jag. Det var evighetersen jag tränade riktigt för någon. Idag var det träning för Anna-Carin. Eftersom jag är nere i en liten svacka just nu så var jag kanske inte jättenöjd, men enligt Anna-Carina gick det bra och om jag ser det positivt på träningen så kändes det bra. Jag fick massa bra tips och saker att tänka på. Jag behövde nog det för att komma ut min lilla spiral där jag inte känner att det går framåt. Så nu ska jag verkligen ta tag i min träning och tänkte lite så här. Att jag ska träna dressyr för Anna-Carin då jag tycker om hennes sätt att tänka när det gäller dressyrarbetet. Det känns som om hon tänker på så mycket saker, en helhet, som jag behöver. Jag behöver få mer kontroll över min kropp och hur jag med min kropp påverkar Cillahästen på olika sätt. Jag behöver få bättre kroppskontroll tror jag 😉jag behöver nog få mer medvetenhet kring hur min kropp och min andning tex påverkar Cillahästen och det är Anna-Carin superbra på. Sen vill jag inte riktigt släppa Tina L för jag tycker ju hon är bra också fast på ett helt annat sätt. Så jag tänkte att Cillahästen och jag kanske ska börja att åka en gång i månaden till henne för att dels träna på att åka bort och lastning osv och dela så kan vi arbeta med ”hoppningen”, det vill säga mer bomarbete och kanske till och med att Tina L någon gång ibland faktiskt hoppar Cillahästen så vi får lite variation. Bra plan? Ja kanske. Men jag har i allafall kommit fram till att jag inte kan träna dressyren för två olika. Blir så förvirrad. Så då är det bättre att göra så här 😁


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar