tisdag 24 juli 2018

Så trött



Idag har vi verkligen turistat. Dock måste jag nog säga att jag blev lite besviken. Vi åkte ut till Fårö och jag hade nog lite för höga förväntningar men det var inget att ha direkt. Vi åkte till Bergmans grav och till Bergmanscenter. Sen åt vi crepes eller vad det heter och sen åkte vi till en superfin strand. Stranden vas verkligen jättefin men det var såååå mycket folk precis överallt! Men vattnet var så smutsigt och grumligt och inte speciellt trevligt tyckte jag. Det var precis likadant igår när vi badade en bit från vår stuga. Massa äckliga alger på botten, massa alger som flöt omkring och set var grumligt och lite små äckligt. 

Sen blev det en tur till Blå Lagunen. Det var väldigt fint men inte heller riktigt som jag tänkt mig. Men jag tänker att det säkert är finare på dagen, då vi var där på kvällen. För på dagen kan man säkert se det fina blå vattnet och det är säkert en annan känsla. Men visst det var fint men jag kanske hade höga förväntningar på det också. 

Något som jag däremot tyckte var lite kul att se var raukarna (stavas det så🤔?) 


Väldigt häftigt att se dom och vilket landskap de var i. För när man körde ut till raukarna så var det ett landskap som var väldigt likt det grekiska landskapet. Just då kändes det faktiskt som om man var utomlands. Riktigt kul faktiskt. 

Dock har jag lite ångest över att Cillahästen är hemma själv och medryttaren har henne hela veckan jag är på semester. Känns lite jobbigt. Men det skriver jag mer om imorgon. För nu är jag så trött efter att ha gjort typ tre turistsaker på en dag 😉

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar