tisdag 17 juli 2018

Feg eller varierad ridning???

Idag stod termometern på över 30 grader 💦så varmt! Eftersom jag var lite bekväm så tog jag stallet på vägen hem från jobbet. Eftersom vi ridit massor på ridbanan de senaste dagarna och min tanke är att Cillahästen behöver komma ut i allafall två gånger i veckan minst så var det dax. Jag tömkörde/långtyglade henne våran runda. Kanske gjorde jag det för att göra något annat än att rida eller så kanske det faktiskt är så att jag fortfarande inte känner mig säker på att rida ut på henne. Det stör mig lite. Jag vet inte om jag idag valde att tömköra/långtygla Cillahästen för det är bra att variera ridningen/arbetet med henne eller om det var för att jag var ”feg”. Kanske lite båda delarna. Jag ver faktiskt inte. Samtidigt känner jag mig inte helt hundra och jag har ”bara” ridit ut två gånger sen avramlingen för en månad sedan. En gång själv och en gång med en stallkompis. Jag kände mig osäker båda gångerna men blev mer avslappnad mot slutet. Och jag vet ju att ju längre jag undviker det ju längre tid kommer det ta innan jag känner mig säker. I och för sig red jag faktiskt en liten runda i söndags på ty 10-15 minuter för att skritta av henne och det var inga konstigheter. Men då hade vi arbetar i manegen i 30 minuter och hon var lite trött. Så visst vi kommer läsa detta också men kankse kanske är Cillahästen trots allt inte rätt häst för mig 🤔 jag kanske ska leta efter en annan häst? Eller ska jag fortsätta kämpa? Kämpa med min rädsla och osäkerhet när det gäller uteritter? Jag vet faktiskt inte just nu. Tänk om jag kunde se in i framtiden och tänk om någon kunde säga så här kommer det se ut framåt för då hade jag kunnat vara mer säker och jag hade kunnat beta med säkerhet vad jag skulle göra. 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar