onsdag 4 juli 2018

Modig eller kanske lite feg????



Jag vet inte riktigt om jag är feg eller modig? Idag kände jag mig faktiskt mest feg. Men jag gjorde det. Jag red ut själv. Min trygga runda, en runda som jag oftast rider för där möter man väldigt sällan någon och Cillahästen får både gå på grusväg och i skogen. Jag hade egentligen bestämt mig för att ta tag i mitt bekymmer redan i måndags men då hade hon tappat en sko 😏och då vågade jag inte riktigt rida på henne. Idag var fortfarande alla skor på så då fick jag ta tag i det! Jag var nervös redan när jag bestämde mig i morse och åkte till stallet. För jag visste ju inte om Cillahästen skulle krångla redan på gårdsplan, eller vid hagen eller om hon bara skulle gå snällt. Sagt och gjort! Att ställa sig vid pallen var inga problem, att gå från gårdsplan var inte heller några problem. MEN när vi kom till samma ställe som jag flög av började hon spänna sig, backa och ville inte gå framåt. Jag kanske  kanske skulle kunna få henne att gå framåt men jag ville faktiskt inte chansa. Så jag fick henne att stå stilla och satte av. Jag kommer ju fortfarande ihåg hur ont det gjorde att flyga av på den hårda grusvägen 😉så jag ledde henne in för att rida skogsvägen först. Eftersom jag är ovigheten själv, skulle nog klara att sitta upp utan något att stå på men tog ändå det säkra före det osäkra, så det var bara att leta upp en sten jag kunde använda eller något annat att stå på. Resten av ridturen gick hur bra som helst. Jag tror dock att Cillahästen kände av min lilla osäkerhet jag hade under hela ridturen. Men vi gjorde det! Vi red en tur ut och jag klarade det! 

Jag kan nog inte säga att jag var modig, utan snarare feg då jag hela tiden red med korta tyglar och kände mig lite stressad över turen ut. Innan min flygtur njöt jag i allafall av mina turer ut. Men det kommer säkert tillbaka. Cillahästen kanske bara testar mig och jag måste kanske vara den tydliga och den som visar vägen. Jag vet inte. Men jag får vara ”tråkig” och rida den trygga tråkiga rundan varje gång jag rider själv mer med det är det inte.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar