torsdag 19 juli 2018

Skam den som ger sig



Min lilla envisa häst vad jag blir trött ibland! Idag skulle vi åka till Berga Gård för att träna lite. Inget avancerat men ändå. Jag skulle lasta själv, åka iväg och åka hem. Hur svårt kunde det vara 😉sist jag lastade för typ en månad sen eller så gick det ju hur bra som helst. I och för sig efter en lastträning. Men åndå. Sagt och gjort. Första 20 minutrarna gick det super. Cillahästen gick in och sen ut igen. In och tog en tugga, gick ut. Ja så höll vi på. Sen vägrade hon att gå på. Vi höll nog på 1 timma innan hon gick på ochs tid stilla så jag kunde stänga bakbommen utan att ha en häst som backade ut hela tiden. Men skam den som ger sig. Efter 1 timmas kämpande så kom vi iväg. När vi väl var på Berga Gård så tog lastningen inte så lång tid men hon ville gärna gå ut igen 😏men då hade jag ju Tina L där som markerade att det inte var ok att backa ut. Så då gick det bra. Även när jag skulle lasta ur så stod hon inte helt stilla utan tryckte sig mot bakbommen och ville bara ut. Jag blev irriterad och markerade att hon skulle gå framåt. Sen stod hon som ett ljus 😊En liten häst som gärna vill göra som hon själv vill och det är jag lite trött på. Jag vill ha lite flyt. En lätt häst rättade sagt 😉nåja jag får fundera och fundera och se vad jag kommer fram till.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar