onsdag 18 juli 2018

Träning.....



Idag hade vi träning, Cillahästen och jag. Egentligen gick det bra och det kändes bra, men just nu har jag ju som sagt svårt att se det som är bra och inte bra. Jag ser just nu ”bara” det som inte funkar. Tex galoppen funkade inte alls idag 🙁 samtidigt så sa både Therese och Anna-Carin vettiga saker och saker som vi måste öva på för att få en bra och bärande galopp. Och visst, jag måste fortsätta träna, träna och träna för att vi ska få den där fina och bärande galoppen. Men just nu såg jag bara att det inte blev någon galopp alls. Nåja, snart ska jag på semester och snart får jag en liten paus från allt detta och det kan jag nog behöva. Nya batterier för att komma igen och för att hitta motivationen igen. Min förhoppning var ju att jag skulle kunna sitta och öva på ett LC program nu men det kan jag inte och det gör mig besviken. Men men jag får helt enkelt se det positiva i stället. Att vi ändå har kommit en bit på vägen. För det var ca 1 år sen jag fick hem Cillahästen från Tina L och det var för 1 år sen jag faktiskt började rida Cillahästen. Det vi gjorde innan kan man nog inte riktigt kalla ridning utan mer bråk och trots och ja, ingen ridning i allafall. Så egentligen har jag nog kommit rätt långt på 1 år. Men jag kanske ska sluta ha så höga krav på mig själv och på vad jag vill och som sagt tålamod är verkligen inte min starka sida 😉

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar