lördag 7 juli 2018

Ut på tur aldrig sur



Idag tog vi en tur ut med hyrda kanoter. Så härligt och så skönt. Egentligen är det en stilla och rogivande sysselsättning. Jag menar tänk er själva att glida fram i en å ljudlöst och stilla och bara njuta av naturen och det tysta. Ja, så skönt hade det kunnat varit om man inte hade två barn som höll på hela tiden 🙄 Först så började Felicia och Eric att paddla ihop. Det gick inte jättebra för de zickzackade sig genom hela Viskan, skrattade högt och gapade och bara lät väldigt mycket.. Efter ett tag beslutade vi oss för att byta, så jag paddlade med Felicia. Det gick väl så där bra. Vi paddlade och paddlade och paddlade och Felicia tröttnade och slutade paddla helt plötsligt. Efter flera timmar med massa pauser så kom vi äntligen till sjön som vi skulle bada i. På vägen hem började Felicia och Eric återigen att paddla ihop, vilket resulterade i mer gap och denna gången även två som blev osams. Så återigen fick vi byta. Denna gången gick det bättre. Eric och jag paddlade ihop och det gick roligt bra 😁

Jag tror dock att nästa gång vi ska paddla ska vi nog inte paddla så långt och vi ska nog kanske paddla på ett annat ställe så vi kan lägga till och bada på olika ställen. Kanske inte det ultimata att paddla 2 timmar enkel väg för att bada. Men det var trevligt och vi fick frisk luft i flera timmar 😉

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar