torsdag 15 november 2018

Gäsp 😴



Idag har hela dagen gått i hästens tecken. Jag började med att släpp ut hästarna och sen var det en långtur ut med Cillahästen och kompisen Anna och hennes lilla häst. Vi tog en riktigt lång tur ut. Vi var nog i väg i ca 1,5 timme och det var riktigt mysigt. Det var en runda som Cillahästen aldrig gått innan och det var lite läskiga saker på vägen. Till exempel barnen på skolgården som lekte och hade rast eller barnen som var i skogen med sina illrosa små västar och åt frukt. Men älgen som sprang i skogen där vi red var inte farlig. Men det var en bra runda och Cillahästen behövde verkligen få komma ut på en liten längre runda. Dom rundorna vi rider i vanliga fall är ju väldigt korta, kanske 30-40 min. 

Sen så på kvällen hade jag köpt en lektion på bästa stallet, Stall Tokarp. Jag red en helt annan typ av häst än vad Cillahästen är. En stor häst. En jättehäst 😂 och vi red en liten rolig övning med bommar på marken och lyhördhet. Det är lite roligt att rida lektion på andra hästar. Man lär sig så mycket och får tips och idéer på vad man kan göra hemma. Så nu är det bara att öva och öva så Cillahästen och jag kan åka ut lite till våren. Eller i allafall åka på träning 😁

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar