måndag 5 november 2018

Nya influenser



Idag testade jag något helt annat än pasta till vår köttfärssås. Jag testade sjögräsnudlar som en god vän tipsade om. De smakade absolut inget speciellt, de var lite krispiga och var lite utfyllnad. 

Jag vet att jag har sagt att jag är nöjd med min kropp och min vikt, men just nu har jag kommit in i ett flöde i mitt liv där jag äter lite för mycket, lite för onyttigt och risken är ju faktiskt stor att jag går upp i vikt. Så idag tänkte jag... varför inte testa ett nyttigare liv, med nyttigare mat och mindre onyttigheter. Så till lunch åt jag zuccinipasta. Det var inte gott för fem öre, så det kommer jag inte äta igen men sjögräsnudlarna var faktiskt rätt goda så de kommer jag äta en hel del. Sen får jag väl försöka vidga mina vyer lite och testa mer olika grönsaker då det sägs vara nyttigt 😂 men bara för att bryta mitt mönster med att äta onyttigt och mycket. Vi får väl se hur det går. En dag i taget!

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar