fredag 30 november 2018

Ibland är jag en dålig mamma



Vissa dagar är jag en bättre förälder och vissa dagar är jag en sämre förälder. Just nu känns det som om jag kommit in i en ond spiral, där jag konstant är en dålig förälder. Jag hatar verkligen den känslan av att vara en dålig förälder. En förälder som alltid är sur och grinig som inte gör roliga saker med sina barn och som bara skäller och är arg. En sån förälder är jag just nu. Jag vet inte varför men jag är definitivt ingen bra förälder till mina tonårsbarn. Jag är konstant arg, konstant sur och går i gång på minsta lilla och så blir det en super diskussion som gör mig arg! Hur ska jag komma ur denna onda spiral?

Jag vet verkligen inte hur jag ska blir en bättre mamma en mer förstående mamma och en mamma som Mona barn älskar och tycker om att vara med? Både lillemannen och fröken fräken säger att jag alltid är arg och att jag alltid skäller på dem. Att dom hellre vill ha sina kompisars föräldrar som är coola. Jag vill ju vara en mamma som dom har kul med, som dom ser som sin kompis och som dom vill prata och umgås med. Men något fel har jag gjort eftersom dom inte vill vara med mig överhuvudtaget. Så hjälp! Vad ska jag göra för att få umgås och vara en mamma som dom vill vara med???? Men kanske framför allt hur blir jag en mamma som dom älskar och som inte konstant är arg och sur och skäller på dem?

Kram och puss från mig❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar