torsdag 29 november 2018

Kongress i kongresshuset



Idag var jag på kongress i kongresshuset, eller konferens. Oavsett så insåg jag, vilket jag gör varje gång jag ska äta mat jag själv inte får bestämma, att jag mår lite dåligt. Får lite ångest och blir lite stressad över vad det är för mat och hur jag ska överleva på mat jag inte äter? Som vanligt så var det jättefin och säkert jättegod mat. MEN det var inte mat jag hade bestämt och jag fick massor med saker på min tallrik jag inte tyckte om. Jag tycker det är jobbigt! Jag vill själv vara med och bestämma min mat och veta vad det är på tallriken så jag själv kan bestämma vad jag kan ta bort och inte. Så kontentan av detta är - jag nöjer mig med enkel och god mat 😂

Trots min ångest över maten så var det en bra dag. Mycket tankar som for runt i mitt huvud och mycket tankat kring hur det på bästa sätt skulle vara. Kanske en utopi men ändå jag fick tänka 😁och det har jag saknat. Så jag kanske borde börja fundera över vad jag vill med mitt liv, vad jag vill arbeta med och vad jag brinner för. 

Även om jag kanske kanske förolämpade polisen och kvinnojouren lite så var det trots allt sanningen om hur det är att arbeta med att rädda världen utan någon verktygslåda som vi kan ta till. Vi får hitta lösningar, dåliga lösningar, för att kunna rädda världen på bästa sätt. Men med denna konferens och det nya viktiga samarbetet så kanske kanske alla andra kan få en förståelse i hur det är att försöka rädda världen när alla andra gått hem. 

Så imorgon ska jag göra en presentation, antagligen den sämsta av alla presentationer, men ändå en presentation om hur vi arbetar för att rädda världen och då kanske kanske kan folk omkring oss få en kunskap och förståelse hur det är att arbeta när alla andra sover och ingen vill hjälpa oss och rädda världen.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar