fredag 9 november 2018

Trött i både knopp och kropp



Oj vad jag är trött 😴 både i knopp och kropp. Dagen började som vanligt med stallet och en liten Cillahäst som tappat en sko 🙄men vi gick en jättekort runda ut för att hon skulle få aktivera sig ytterst lite. Hade tänkt gå offroad men då det hugget ner mycket skog precis vid stallet blev det bara lite offroad. Sen hjälpte jag till att mocka 5 boxar extra. Jag insåg när jag gick där och mockade att jag är glad över att Cillahästen bajsar i ett hörn och kissar på två olika ställen och inte överallt i boxen 😉

Sen när jag väl kom hem så var det bara att slänga sig in i duschen och sen iväg igen. Uträttade lite ärenden på stan och hämtade barn och lite shopping på Lager 157. Sen byta om till ridkläder igen och iväg till min gamla ridskola för deessyrlektion på en av deras hästar. 

En sån rolig lektion och svår. Svår i den mening att det hände saker hela tiden men egentligen borde jag ha klarar av den. Men nu gjorde jag inte det och det är bara att inse fakta att jag har blivit alldeles för hemmablind och jag måste verkligen ta tag i detta! Så jag ska fortsätta rida lektioner på andra hästar nu under hösten och under nästs år för att få med mig mer hem till Cillahästen och för att jag ska utveckla min ridning.    Kanske kanske till våren att Cillahästen får följa med dit men vi får se. Nu ska jag rida på deras hästar och få tillbaka grunden som jag tappat när jag harvat runt på min lilla stolliga häst 😉 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar