lördag 24 november 2018

Kurs och simtävling



Ibland önskar jag att jag alltid var på topp och presterade på topp men så är det tyvärr inte. Men tänk om.

Igår var det kurs i stallet och jag skulle rida två lektioner, 30 min var. Då innebär det att man är effektiv och allert och lyssnar och faktiskt gör sitt bästa och inte som jag kände mig igår, lite halvengagerad och lite hängig och trött. Men vi red våra lektioner, men prestationen vet jag inte riktigt hur den blev. Jag tyckte bara att jag fick kämpa och kämpa hela tiden och jag tyckte det bara det var motstånd och inget flöt på. Jag hade en spänd häst periodvis och en häst som kändes mer på tårna än nere i alla hovar. Dock måste jag säga till Cillahästens fördel det är ju faktiskt att hon är arbetsvillig och vill arbeta och hon vill göra sitt yttersta hela tiden. Sen att hon har en ryttare som inte fattar och inte kan det är en annan sak.

Egentligen var jag raggad för ridningen men någonstans försvann det och det blev helt enkelt inte bra. Kanske inte ska rida för Cricco på ett tag utan ta tag i det vardagliga först 🤔nåja nu är det snart jul och uppehåll i träningen ändå så jag får ta nya tag sen.

Idag var det upp tidigt och simtävling. Felicia presterade på topp idag och fick ett nytt personbästa på 200 m bröst. Så glad tjej och så stolt mamma 😌 men som alltid far det massor av tankar i huvudet efter en simtävling. Orkar inte riktigt skriva om det nu, för nu ska jag sova 😴

Puss och kram från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar