onsdag 7 november 2018

Tänk vad tiden går



Igår firade herr T och jag 20 år som ett par 😱det är helt galet. Det kunde man aldrig tro när man för 20 år sen blev ett par. Men tiden gick och den har gått snabbt. Vi har haft motgångar, kriser, medgångar och fantastiskt roligt ihop. Men mycket är vardag. Samma varje dag, samma tjafs om vem som ska plocka ur diskmaskinen, tjafs om pengar och tjafs om varför ”jag” gör allt! På något sätt så fortsätter ändå vardagen och livet går vidare. Många undrar kanske vad det är som gör att man håller ihop och hur vi lyckats i 20 år? Ja, jag vet faktiskt inte. Kanske är det så att trots alla bråk, motgångar och kriser faktiskt inser att det inte är grönare på andra sidan? Eller är det så att vi har håller ihop av gammal vana 🤔 jag vet faktiskt inte. Men det jag vet är att efter varje kris, oavsett om det är en stor kris eller liten kris, stort bråk eller litet bråk, så har vi kommit vidare. Kanske vuxit, kanske insett att det inte är någon idé att bråka om det för vi trycker olika och kommer kanske alltid göra det. Jag vet inte. Och kanske kanske handlar det om en gammal vana? Men oavsett så tror jag att det viktiga är, i allafall för mig, att jag får vara jag och jag får göra saker jag tycker om utan ha behöva ha dåligt samvete över att jag gör saker jag tycker om. Herr T får göra saker han tycker om och vi behöver inte göra allting tillsammans. Det tror jag är viktigt för mig och det kanske också är det som gör att vi klarar av att leva ihop så länge 🤔

Nåja, vem vet vad som händer imorgon, nästa vecka eller om ett år? Så just nu tar jag tillvara på att jag ändå trots allt lyckats ha ett förhållande i 20 år!

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar