söndag 23 december 2018

GOD JUL



Jag vill önska alla där ute en riktig GOD JUL där man får umgås med nära och kära och verkligen bara njuta av sin ledighet och att man har varandra. Tyvärr så ör det inte så för alla. För det finns massor av barn, vuxna och äldre som lever i fattigdom. Som inte har råd att köpa all julmat eller julklappar, något som är en självklarhet för oss. Det finns massor med människor som lever utan en fast bostad, som bor på olika adresser varje natt. Det finns barn där ute som fasar för julen, då de vet att en eller kanske båda föräldrarna eller kanske till och med all vuxna runt omkring kommer bli fulla och det kanske till och med förekommer våld. Antingen mellan de vuxna eller kanske till och med är det barnet som blir utsatt. Ja, tyvärr ser det ut så för många och tyvärr är detta något vi ”vanliga” människor blundar för och köper massor av julklappar till våra egna barn, mat i drivor och pyntar huset och gör fint för att kunna få en så trevlig och mysig jul som möjligt. Men när tänker vi på dessa utsatta människor som inte kan mysa, som inge kan köpa julklappar eller massa mat? Eller barn som ser julen som en tid då föräldrarna dricker sig redlösa? Vem skänker dessa en tanke när man sitter framför Kalle Anka? 

Det kanske är dax att börja tänka på dessa? Det kanske är dax att faktiskt hjälpa en behövande i stället för att år efter år försöka överträffa sig själv? 

Jag vet att jag inte är bättre än alla andra. Mina tankar går till alla dessa utsatta en millisekund under julen men vi, tillsammans, borde kanske göra något. Vi kanske borde tänka mer på dem och faktiskt försöka göra en förändring? 

Men oavsett hur du firar din jul, så vill jag faktiskt önska er en riktigt God Jul och att vi lovar varandra att hjälpa till där vi kan för att barn och andra ska FP det bättre och att de kanske kan få fira en riktig jul nästa år. 

Massor med julkramar från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar