torsdag 27 december 2018

Konsumera mindre!



Varje år säger jag ”jag ska konsumera mindre!” Och det kanske jag gör pm man jämför med året innan. MEN jag konsumerar inte lite och jag konsumerar kanske inte jättemycket, men mindre kan bli lite och lite kan bli inget alls! Så nu ska jag återigen säga: Jag ska konsumera mindre! Eller inget alls. Jag ska endast köpa det jag verkligen behöver! Jag ska köpa begagnat och jag ska köpa och tänka hållbart! Så mitt mål inför 2019 ska faktiskt bli att inte köpa något jag verkligen inte behöver. Jag ska inte köpa för skoj skull eller för att jag vill ha. Och ska jag köpa ska jag se om jag kan köpa begagnat. För det är bättre än nytt på många olika sätt. Detta är säkert ett mål jag inte kommer kunna hålla men jag ska verkligen verkligen försöka. 

Visst det är skoj att köpa något fint till Cillahästen och det är kul att köpa en ny tröja. Men behöver jag en ny tröja? Kanske kan jag sälja något jag har i min garderob eller skänka till någon? Jag tror vi har alldeles för mycket saker! Så nytt år, nytt tänk! Tänk hållbart 2019!

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar