fredag 28 december 2018

Träning



Idag tog jag tag i lite träning för Tina L. Ett mål jag har för 2019 är att träna regelbundet, vilket jag inte gjort under hela 2018. Det he varit lite fram och tillbaka med min träning. Men 2019 blir ett år då jag ska träna regelbundet och verkligen satsa på att då ordning på allt jag behöver få ordning på när det gäller min ridning. Jag behöver verkligen komma vidare i min ridning och jag behöver få en bättre grund i min ridning. Vi behöver helt enkelt komma över tröskeln där vi bara ”mesar” runt i manegen. 

Träningen för Tina L gick bra, men jag insåg att jag inte kan styra min lilla häst när vi går i högre gångarter. Men det är väl som hon säger, jag måste släppa den tanken och jag måste släppa kravet och pressen jag känner i och med galoppen. Så det är bara att arbeta vidare. 

Tina L är bra på sitt sätt och jag är nöjd att ha henne som tränare samtidigt som jag tycker att Anna-Carina träningar också ger mycket. Det är två olika träningar och ger så mycket båda två. Så jag kanske kan träna varannan vecka för Tina L då det ger något helt annat än vad Anna-Carina träning ger och träna varannan vecka för Anna-Carin då den ger något helt annat än vad Tina L’s träningar ger 🤔 Jag vill inte välja då jag tycker båda ger så otroligt mycket på olika sätt. Oavsett vem jag tränar för så ska det ske minst varannan vecka och inte bara lite då och då för det ger mig inget! 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar