torsdag 20 december 2018

Vilken tur jag har ibland



Idag var det en sån där dag som bara flöt på. Jag fick uträttat det mesta under förmiddagen idag så jag kinde åka till stallet lite tidigare än beräknat och när jag skulle hämta Cillahästen i hagen så kom hon när jag ropade! Det har typ hänt några få gånger på alla år jag haft henne. Helt otroligt. 

Sen beslutade jag mig för en tur ut i snön. Visst den turen kanske inte gick så bra eftersom jag blir lite rädd men det är bara mitt fel. Cillahästen tyckte att vi skulle gå in i skogen först på vår tur medan jag tyckte vi skulle gå rakt fram. Hon gjorde definitivt inget förutom att backa lite och då bestämde jag mig att det är bättre att få henne trygg än att jag höll på med henne. Men sen gick hon fint och stilla jämte mig och stod stilla när jag satte upp ute i skogen och väntade på att jag skulle säga till att det var ok att gå. Sen blev jag återigen lite rädd. Fast Cillahästen inte gjorde något överhuvudtaget. Men på vägen tillbaka till stallet blir det en liten kurva och då hörde Cillahästen något och blev stel. Stod stilla med högt huvud och öronen spetsade framåt. Jag spände mig och blev lite rädd och satte av. Det var bara en annan ryttare som kom i trav med sin häst. Cillahästen tittade bara på den andra hästen och gick sen med mig som om inget hade hänt. Nåja. Jag måste helt enkelt skärpa till mig.

Sen när jag släppte ut henne vara hon så lugn och myste med mig en stund och stod vid grinden tills jag åkte hem ❤️

Sen på kvällen var jag på kontoret och det är
Väldigt sällan jag kör lagligt hemifrån mig upp till en större väg. Det är ca 1 mil som innebär rätt hög hastighet för min del. Absolut på kvällen/natten. Och idag när jag körde hem höll jag hastigheten för en gång skull, varför vet jag inte, och det var en bil bakom mig såg jag i backspegeln. Långt bakom. Men ganska snabbt kom den upp i rumpan på mig, blinkade och körde om. När bilen körde om såg jag att det var en polisbil 😱tänk om jag kört i min”normala” hastighet 😱
Men ibland får man ja lite tur och idag känns det som om jag haft mycket tur 😁 fast på olika sätt. Smått som stort 😁

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar