onsdag 12 december 2018

Nu börjar det

Nu börjar det! Från och med imorgon är varje dag inplanerad i minsta detalj. Även om mina dagar brukar vara väldigt inplanterande så blir det extremt nu och fram till jul. Imorgon måste jag baka och städa och byta däck på min transport. Fredag kalas och lördag kalas och söndag fixa saker till jul. Baka, frysa in och kanske till och med fixa köttbullarna 🤔

Jag har nog aldrig varit ute i så god tid som jag är detta året och det känns såååå skönt. Så egentligen är jag inte stressad men lite små fix har jag kvar och några små klappar kvar. Men annars är jag klar med det mesta och det känns skönt. Dock har vi inte köpt gran än och det gör mig lite stressad dock. Men det måste vi göra dagarna. Skulle egentligen velat ha in den till helgen men det blir det inte så jag får väl nöja mig med till nästa vecka.

När fröken var liten så var jag benhård med att inga julgrejer förutom adventsljusstakar fick komma upp innan hon hade fyllt. Men för två tre år sen struntade jag i det och dessutom ville fröken ha gran inne på sin födelsedag så då körde vi på det. Så nu struntar vi i det och kör fullt ut från 1 december! Det känns så bra 😁

Imorgon ska jag testa att baka macarons och det får vi väl se hur det går. Kanske superbra kanske superdåligt 🙈och i värsta fall får jag köpa dom 🤨för vi ska ha det till kalaset på lördag nämligen.

Puss och kram från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar