torsdag 6 december 2018

Tankar bara snurrar



Nu snurrar alla tankar runt i mitt huvud. Tankar som innebär massa jobbiga beslut av olika slag. Men ett stort beslut nu är framför allt hur fröken F ska göra med sin simning. Helt plötslig så ska en tränare bestämma och avgöra hennes framtid, för hen inte riktigt tycker att fröken har presterat på topp. Hen har inte gett någon indikation på detta under hela terminen utan beslutet kom som en blixt från klar himmel. Fröken F har under hela sin tid som tävlingssimmare haft ett mål och en tanke kring sin simning och helt plötsligt kommer en tränare och nekar henne de förutsättningar och egentligen hennes syn på sig själv och tävlingssimmare. Jag tycker att det är tråkigt och jag blir besviken över hur en person helt opedagogiskt förklara för en 15-åring att hon inte ”duger” men med lite finare ord och lite mer ”dumma” omskrivningar. Men men det är hens beslut och nu måste fröken själv bestämma hur hon ska göra. Antingen kämpa sig tillbaka eller bara ge upp. Min förhoppning är att hon ska visa att hen hade fel men det är jag det. Tyvärr kan jag inte bestämma över min lilla dam men att ge upp känns så där ok. Men det är hennes val, hennes sport och hennes fritid. Förhoppningsvis ska inte en opedagogisk och lite korkad tränare kunna ta glädjen ifrån henne och trots den besvikelse hon just nu känner  så hoppas jag att hon kan känna glädje snart igen även om vägen till målet blev krokigare än vad hon hade tänkt.

Jag hoppas att alla tränare där ute någonstans faktiskt tänker på att det är barn de arbetar med och att de ska hjälpa barnen att nå de mål de satt upp och inte trampa mer dem i skorna, för alla barn och ungdomar ska ha en chans att få utöva sin idrott på den nivån de önskar för alla har olika utvecklingskurvor. Men är man en ”elit”klubb så tänker man kanske inte så? 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar