söndag 30 december 2018

Snart nytt år och nya förväntningar



Snart är det nytt år med nya förväntningar och nya utmaningar och nya mål. 

Så hur ska jag summera 2018? Som hästår har det varit helt ok. En del upp och en del mer. Året började faktiskt ganska bra. Jag kan inte säga att jag egentligen kommer ihåg så mycket av början av 2018 alltså kan det ju inte vara så mycket som kan ha gått fel heller 😉 någon gång under våren blev det lite rörigt i stallet. Olika åsikter och olika viljor som ledde till att min kompis och ridvän flyttade. Min hovslagare gick på föräldraledighet och jag fick en ny. En hovslagare som inte riktigt förstod hur Cillahästen var och hur hon behövdes skos eller hur man skulle hantera henne. Cillahästen blev besvärlig att sko igen och dessutom lyckades inte hovslagaren att sko henne riktigt så hon blev halt. Vi fick helt enkelt börja om från början med Cillahästen och få henne lugn. Dock så blev uteritterna färre och min osäkerhet kom tillbaka. Dessutom har vi ingen att rida ut med på en regelbunden basis så uteritterna blir få och korta. 

Nu mot slutet av året har vi fått en kommunikation och vi har ett samarbete där både Cillahästen och jag trivs. Vi trivs i stallet, det är lugnt och vi har börjat ta tag i mina små mål jag har. Så nu känns det bara som om 2019 kan blir bättre och vi kan utvecklas ännumer och vi kan få ett lugnt och stabilt 2019! Så nu önskar vi alla där ute ett riktigt bra nyår och så ses vi 2019 💖

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar