onsdag 19 december 2018

Vinter och kallt ❄️❄️❄️




Just nu är det en tråkig årstid och helst av allt skulle jag vilja ligga under mitt täcke 24 timmar per dygn med en bra bok eller en bea film. Men det går ju givetvis inte 🙄för det finns hur mycket ”to do” saker varje dag. Cillahästen är en sådan sak. Visst tycker jag det är skoj med Cillahästen men just vintern tycker jag är jobbig och det är kallt och min motivation sjunker rejält. MEN denna vintern har jag en plan, kanske inte just i december då allting händer i vår familj, men från januari har jag en plan! En plan som ska hållas och plan som jag måste ha för att kunna utvecklas och komma framåt i min ridning. 

Jag ska sätta långsiktiga mål, månadsmål och veckomål varje vecka varje månad och så ett för hela våren. Visst låter det som en bra plan 😁sen ska jag också planera mina pass så jag pressar mig lite bit för bit för att inte fastna i den där bekvämlighetszonen för om vi ska komma vidare i vår utveckling då måste vi arbeta framåt och inte bara arbeta på det vi kan. 

Så efter alla helger är det skärpning på alla fronter för mig! För jag ska anmäla mig till haflingercupen 2019 vilket innebär att jag måste ut och tävla lite och jag måste rida minst LC i dressyr. Så det är bara att öva och öva och åka hålla sig till det man bestämt 😊

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar