fredag 11 januari 2019

Allt eller inget



Ibland blir jag lite trött på mig själv. Jag är verkligen en person som går all in i något och så gör jag det fullt ut eller så gör jag det inte alls. Jag menar varför kan jag inte vara mer lagom? Tänk vad livet hade varit lätt om man gjorde allting så där lagom mycket och faktiskt vara nöjd med det. 

Jag menar varför nöja sig med att ta lektioner en gång i veckan när man kan ta lektioner två gånger i veckan eller bli medryttare till en häst som ingen rider och få rida den hur mycket som helst? Eller varför inte köpa en häst? Jag menar varför göra allting lite? 

Varför köpa ett hus som bara behöver målas om istället för ett hus som behöver totalrenoveras? Någonstans blir jag lite trött på mig. Jag önskar att jag kunde vara lite ”lagom”. Tyvärr har min egenskap med att jag går all in förstärkts med åren tror jag och nu är det antingen eller. 

Saker jag gör lite så där halvhjärtat blir aldrig bra för mig. Jag tror jag tröttnar om jag inte får göra det fullt ut. Knäppt? Kanske. Men sån är jag i allafall....

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar