torsdag 3 januari 2019

Ut på tur aldrig sur



Jaha då var vi ute på vår första uteritt för detta året. Kunde gått bättre men det kunde gått sämre 😏Jag förstår inte! Jag förstår inte varför jag låser mig när Cillahästen blir lite lite spänd. När Cillahästen spänner sig trippar och backar lite blir jag superstressad, vilket antagligen inte gör saken bättre men jag tappar allt! Så då hoppar jag av och leder henne. Idag ledde jag henne en bit för att sen sitta upp igen. Och sen gick det mycket bättre. Även om jag kände att hon spände sig och blev lite stressad så satt jag kvar, pratade med henne och försökte lugna både mig och henne. Skillnaden var att hon inte backade utan stod stilla. 

MEN ett av målen för denna månaden är att rida ut minst 4 gånger. Gärna mer. Men jag vågar inte rida ut själv egentligen men jag måste för jag har ingen att rida ut med. Så det är bara att ta tag i det och försöka hitta lugnet vi hade tidigare när vi red ut. Kanske ska ha en plan 🧐och rida samma väg varje gång? Jag vet inte? Kanske rida samma väg så vi blir trygga med det? Vi får helt enkelt försöka att inte vara mesiga och nervösa när vi rider iväg för jag är helt säker på att Cillahästen känner av min nervositet och blir lika stressad hon och därför vill hon inte gå 🧐

Nåja, mål är till för att man ska ha något att sträva efter så det är bara att fortsätta arbeta med våra uteritter.

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar