måndag 14 januari 2019

Så nöjd



Idag var en sån där dag då jag velade. Planen var att rida ut en sväng. Sen när jag väl kom till stallet så kändes det inte så bra. Det blåste och var kallt. SEB medan jag började göra i ordning lilla hästen så ändrade jag mig. Från att först rida ut, sen skulle jag longera i manegen till att faktiskt rida ut. 

Eftersom våra senaste försök har gått lite sisådär så beslutade jag mig för att gå först med henne från gårdsplan. Jag gick kanske i 5 minuter för att sen hitta en lämplig sten eller stubbe att stå på. Sagt och gjort. Jag red ut. Nervositeten hade släppt och jag fokuserade på det jag hade som plan. Att få en lyhörd och fokuserad lite Cillahäst. 

Tina L och jag hade tränat en del på det i lördags nämligen. Att Cillahästen skulle vänta på mig att hon skulle lyssna på mina signaler. Så sagt och gjort. Fokus på att räkna steg, att gå långsamt och lyssna på mig. Nu var det halt längre sträckor på grusvägen men hon lyssnade superbra och gick med lugna steg för att jag bad henne om det. 

Det blev helt enkelt en bra tur ut. En tur där jag kände att hon lyssnade och en tur ut där jag inte var så nervös och en tur ut där hon inte krånglade vid ett enda tillfälle. Så nöjd. Så nu får vi väl rida den rundan när vi rider själva. Kanske lite tråkigt men bättre än ingen runda alls 😊så jag är nöjd. I allafall så får vi ta samma runda tills vi känner oss bekväma och jag har fått tillbaka mitt mod! 

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar