lördag 26 januari 2019

Nu har säsongen börjat



Idag var det första simtävlingen för säsongen. Vi gjorde i och för sig bara en snabbvisit på tävlingen. Ett lopp på eftermiddagen men Eric presterade på topp och fick ett nytt personbästa och tog medalj. Han var nog lite förvånad själv för efter loppet skulle han in och duscha och byta om så en annan pappa fick springa och hämta honom. Visst det var inte många i hans åldersgrupp men han förbättrade sin tid med 3 sekunder så han gjorde bra i från sig.

Ibland funderar jag på om vi kanske skulle låta honom simma så mycket han vill och tävla så mycket som han vill för att han ska utvecklas ännu mer 🤔 Jag tror faktiskt att bara han får mogna lite mer i kroppen och få en lite bättre kroppskontroll så kommer han bli riktigt duktig, men å andra sidan säger jag ju det lite för att jag är hans mamma också 😉 Eric har under förra året faktiskt gått från klarhet till klarhet i simningen men han har även gjort en fantastisk utveckling i fotbollen också. Och kanske kanske vi måste tvinga honom att välja snart? Någon sa till oss att om Eric ska bli riktigt duktig i någon av sporterna så måste han välja snart. Visst vill jag att han ska bli duktig i någon sport men när är det dax att välja sport? Kanske om ett år? Ett halvår? Nu? Jag vet inte. Och frågan är väl egentligen måste han välja? För kan han inte bli duktig i båda??

Kram och puss från mig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar